Responsive Menu
Add more content here...

تفاوت تابلو چلنیوم و تابلو نئون پلاستیک

تفاوت تابلو چلنیوم و تابلو نئون پلاستیک

با بررسی تفاوت تابلو چلنیوم و تابلو نئون پلاستیک بهتر می توانید میان این دو نوع تابلو گزینه مناسب تر را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید. استفاده از تابلوهای تبلیغاتی یکی از بهترین روش ها برای جذب مشتری و هویت دادن به کسب و کار است. انواع مختلفی از این تابلوها وجود دارد که هر یک دارای ویژگی های بخصوصی هستند. با این حال تابلوهای نئون پلاستیک و چلنیوم جزء محبوب ترین تابلوهای تبلیغاتی هستند. برای آشنایی بیشتر با این نوع تابلوها و تفاوت های آن ها با ما همراه باشید.

چندین تفاوت تابلو چلنیوم و تابلو نئون پلاستیک که باید بشناسید

چندین تفاوت تابلو چلنیوم و تابلو نئون پلاستیک وجود دارد که شناخت آن ها برای خریداران الزامی است. در واقع شناخت این تفاوت ها به خرید بهتر متقاضیان کمک می کند.

نورپردازی

شاخص ترین تفاوت تابلو چلنیوم و تابلو نئون پلاستیک مربوط به نورپردازی می شود. در تابلوهای چلنیوم روشنایی حروف فقط از قسمت اصلی و به اصطلاح روی حروف قابل مشاهده است. با این حال در تابلوهای نئون پلاستیک متریال های مورد استفاده به صورتی است که باعث می شود نور از کناره های حروف نیز به راحتی مشاهده شود.

تاریخچه و زمان ساخت

به طور کلی تاریخچه و زمان ساخت این دو مدل تابلو با یکدیگر متفاوت است. تابلوهای نئون پلاستیک قدیمی تر هستند و در ابتدا آن ها مورد استفاده قرار می گرفتند. می توان گفت تا حدودی تابلوهای چلنیوم را از روی تابلوهای نئون پلاستیک ساخته اند. بر همین اساس باید ذکر کرد که قدمت تابلوهای نئون بیشتر است و سازندگان آن باید از مهارت بیشتری برخوردار باشند.

دوام و مقاومت

دوام و استحکام یکی از مهم ترین پارامترها است که متقاضیان در هنگام خرید تابلو باید به آن توجه داشته باشند. تابلوهای چلنیوم از فلز و نوعی آلومینیوم ساخته می شوند بر همین مبنا از مقاومت بالایی در برابر فشار، ضربه، آسیب و غیره برخوردار هستند. به طور کلی مقاومت تابلوهای چلنیوم از تابلوهای نئون پلاستیک بیشتر است.

تفاوت تابلو چلنیوم و تابلو نئون پلاستیک

کیفیت

تفاوت تابلو چلنیوم و تابلو نئون پلاستیک از نظر کیفیت با یکدیگر آنچنان زیاد نیست. برای ساخت هر دو این تابلوها از بهترین متریال ها استفاده می کنند و همین امر سبب شده درخشش و زیبایی خاصی داشته باشند. با این حال تابلوهای نئون پلاستیک از درخشندگی و زیبایی بیشتری نسبت به چلنیوم برخوردار هستند.

جنس زوار

تفاوت تابلوی چلنیوم و تابلوی نئون پلاستیک مربوط به جنس زوار نیز می شود. زوار تابلوهای نئون پلاستیک، پلکسی گلاس بوده و دارای انعطاف پذیری و درخشندگی بالایی است. با این حال زوار تابلوهای چلنیوم از آلومینیوم ساخته می شود.

ساخت تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم در برابر شرایط آب و هوایی مختلف و تابش نور خورشید از مقاومت فوق العاده بالایی برخوردار است. این مدل تابلوها دارای حروف برجسته هستند که همین امر سبب شده گزینه ایده آلی برای تبلیغات باشند. جهت روشنایی داخل حروف برجسته این تابلوها از لامپ‌ های اس ‌ام‌ دی استفاده می ‌کنند که دارای طول عمر بالا و قیمت مقرون به صرفه هستند. این مدل لامپ ها به مرور زمان دارای افت نور یا خاموشی نخواهند شد. علاوه بر این امر دارای ضمانت هستند و کیفیت و رنگشان را از دست نمی دهند. در ساخت این تابلوها از چلنیوم که یک نوع آلومینیوم است استفاده می شود.

ساخت تابلو چلنیوم

ساخت تابلو نئون

تابلو نئون پلاستیک یکی از قدیمی ترین تابلوها است که از نوع خاصی از پلاستیک برای ساخت آن استفاده می شود. با توجه به ساختار تابلوهای نئون پلاستیک ساخت تابلوهای چلنیوم صورت گرفت. در ساخت این تابلوها از لامپ های ال ای دی استفاده می شود که منجر به درخشش تصاویر و حروف می شوند. این مدل تابلوها دارای نور قرمز هستند که از گاز نئون بی رنگ منشا می گیرد. با این حال از ترکیب گاز نئون و فلور می توان رنگ های دیگری را نیز ایجاد کرد. حروف برجسته‌ در این تابلوها به خوبی نمایان می شود و همین امر منجر به محبوبیت این مدل کارها شده است.

تابلو چلنیوم طلایی

یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین تابلوهای موجود در بازار تابلو چلنیوم طلایی است. درخشندگی و زیبایی این مدل کارها بینندگان را به خود جذب می کند و در رنگ های طلایی و زرد ساخته می شود. از ورق پلکسی گلس برای ساخت این مدل تابلوها استفاده می کنند و از دوام و مقاومت فوق العاده بالایی برخوردار هستند. البته ساخت هر یک از تابلوهای طلایی چلنیوم با متریال های مختلفی صورت می گیرد. لامپ ام اس دی، لامپ ال ای دی، رول طلایی و ورق پی وی سی دیگر متریال های دیگری هستند که برای ساخت این تابلو مورد استفاده قرار می گیرند.

تابلو چلنیوم بهتر است یا نئون پلاستیک؟

طبیعتاً بیشتر خریدان به دنبال تهیه کارهای درجه یک و باکیفیت تر هستند. با این حال تفاوت تابلو چلنیوم و نئون پلاستیک مربوط به زمینه های مختلفی می شود. اینکه کدام یک از این تابلوها برای شما مناسب تر است بستگی به کاربرد مدنظرتان دارد. بر همین اساس نمی توان به طور دقیق بیان کرد که کدام یک از این تابلوها نسبت به دیگری ارجح تر است و باید آن را خریداری کنید.

تابلو چلنیوم بهتر است یا نئون پلاستیک

قیمت هر متر تابلو کامپوزیت

تابلوهای کامپوزیتی فوق العاده محبوب هستند و با استفاده از متریال های مختلفی ساخته می شوند. قیمت هر متر تابلو کامپوزیت با توجه به پارامترها و عوامل متنوعی تعیین می شود که به آن ها می پردازیم.

  • ضخامت و جنس ورق کامپوزیت
  • طرح و رنگ تابلو کامپوزیت
  • پانچ و برش رینگی
  • ابعاد مورد نظر تابلو
  • عدم استفاده یا استفاده از تایمر برای خاموش و روشن کردن تابلو
  • متریال مورد استفاده برای حروف برجسته
  • استفاده از کنترل برای مدیریت نور، انیمیشن ها و افکت ها
  • نوع منبع تغذیه

قیمت هر متر تابلو کامپوزیت

در آخر

تفاوت تابلو چلنیوم و تابلو نئون پلاستیک مربوط به نورپردازی، استحکام و مقاومت، قدمت، جنس زوار و غیره می شود. هر دو این مدل تابلوها امروزه مورد استفاده قرار می گیرند و طرفداران خاص خود را دارند. به طور کلی فرقی نمی کند که کدام یک از این کار‌ها را انتخاب کنید بلکه امر مهم این است که به خوبی ساخته شوند. تابلو سازی نماساین انواع این تابلوها را با بهترین کیفیت تولید می کند. شما می توانید به صورت آنلاین تابلو مورد نظر خود را با مناسب ترین قیمت از این مجموعه خریداری کنید.