Responsive Menu
Add more content here...

تابلو نئون پلاستیک

انواع تابلو نئون پلاستیک، روش ساخت و قیمت

امروز و در این مطلب می ‌خواهیم به تعریفی جامع از یک تابلو تبلیغاتی به نام تابلو نئون پلاستیک که به آن حروف نئون پلاستیک نیز می گویند بپردازیم لذا اگر تمایل به اطلاعات بیشتر در رابطه با تابلو نئون پلاستیک، انواع تابلو نئون پلاستیک، قیمت تابلو نئون پلاستیک و روش ساخت تابلو نئون پلاستیک دارید این مطلب را مطالعه کنید.

تابلو نئون پلاستیک چیست

تابلو نئون پلاستیک یک مدل تابلو تبلیغاتی است که ساخت آن با استفاده از یک نوع پلاستیک که تقریبا سخت است به نام پلکسی گلاس یا ورق های آکریلیک ساخته می شود.

شکل ظاهری تابلو نئون پلاستیک به صورت برجسته است که برجستگی آن با استفاده از پلاستیک صورت می‌ گیرد به این صورت که سطح و لبه تابلو از جنس پلکسی گلاس می باشد.

حروف نئون پلاستیک چیست

حروف نئون پلاستیک

یکی از انواع تابلوهای نئون پلاستیک حروف برجسته نئون پلاستیک است و همان طور که از نامش مشخص می ‌باشد به صورت حروف برجسته ساخته می ‌شود.

لبه حروف نئون پلاستیک هم مانند تابلو نئون پلاستیک از جنس پلکسی بوده و روی حروف هم به همین صورت از پلکسی گلاس تشکیل شده است.

انواع تابلو پلاستیک

تابلو نئون پلاستیک انواع مختلفی دارد که می ‌خواهیم در ادامه با چند نوع رایج آنها در صنعت تبلیغات و تابلو سازی آشنا شویم.

حروف نئون پلاستیک ساده

حروف نئون پلاستیک ساده

متداول ترین روش در ساخت حروف نئون پلاستیک نوع ساده آن است که روی کار پلکسی گلاس و لبه آن هم پلکسی گلاس می باشد.

حروف نئون پلاستیک ساده را می توان در رنگ های متنوعی تولید نمود و بعد از تولید آن را توسط لامپ های اس ام دی نور پردازی کرد.

حروف نئون پلاستیک پلکسی دوبل

حروف نئون پلاستیک پلکسی دوبل

تفاوت حروف نئون پلاستیک پلکسی دوبل با نوع ساده آن این است که در حروف نئون پلاستیک پلکسی دوبل یک رینگ از جنس پلکسی دور تا دور حروف را احاطه کرده است.

معمولا رنگ پلکسی که دور حروف استفاده می ‌شود یک رنگ متفاوت با سطح حروف است که در نهایت باعث می‌ شود حروف ساخته شده به دو رنگ زیبا به نمایش در آید.

تابلو لایت باکس نئون پلاستیک

تابلو لایت باکس نئون پلاستیک

تابلو لایت باکس به تابلوهایی می ‌گویند که به صورت باکس ساخته می ‌شود و داخل آن روشنایی قرار می ‌گیرد.

لایت باکس ها انواع مختلفی دارند که هر کدام از آنها با استفاده از متریال های مختلفی تولید می شوند که یکی از این متریال ها پلکسی گلاس می باشد و به تابلوهای لایت باکسی که با استفاده پلکسی گلاس ساخته می ‌شود تابلو لایت باکس نئون پلاستیک می گویند.

تابلو نئون پلاستیک پانچ

اگر در قسمت رو یا لبه تابلو نئون پلاستیک تعدادی سوراخ با استفاده از دستگاه لیزر ایجاد شود، بعد از نورپردازی تابلو، نور به شکل ستاره چشمک زن قابل مشاهده است که به این روش ساخت، تابلو نئون پلاستیک پانچی یا پانچ گفته می شود.

تابلو نئون پلاستیک پانچ از نوع جدیدترین تابلو نئون پلاستیک بشمار می رود که شکل پانچ های آن هم معمولا به صورت دایره یا ستاره می باشد.

قیمت تابلو نئون پلاستیک

بحث قیمت برای محصولات در تمامی مشاغل یک مورد مهم است که خریداران و فروشندگان به آن توجه می‌ کنند که قیمت گذاری در تابلو سازی هم به همین صورت است و باید محصولات و خدماتی که تابلو سازان اراده می‌ دهند دارای قیمت مشخص باشد.

قیمت تابلو نئون پلاستیک که یکی از محصولات تابلو سازی است به شکل متر محیط محاسبه می گردد که منظور از متر محیط یعنی اینکه دور تا دور حروف ساخته شده متر می ‌شود و قیمت گذاری با توجه به آن صورت می پذیرد.

البته ناگفته نماند که اجناس و متریال هایی که در ساخت تابلو نئون پلاستیک استفاده می ‌شوند در قیمت آن دخیل هستند.

نوع محصولقطر قلمقیمت (تومان)
حروف نئون پلاستیک لبه هندی12750/000
حروف نئون پلاستیک لبه کنشکاف12700/000
حروف نئون پلاستیک لبه هندی پلکسی دوبل12850/000
حروف نئون پلاستیک لبه کنشکاف پلکسی دوبل12800/000

ساخت تابلو نئون پلاستیک

امروزه ساخت تابلوهای تبلیغاتی که معمولا در کارگاه های تابلو سازی انجام می ‌شود با استفاده از روش ها و یا دستگاه های مختلفی انجام ‌می گیرد که ساخت تابلو نئون پلاستیک هم به این صورت بوده و باید مراحل مربوط به خود را طی ‌کند.

مراحل ساخت تابلو نئون پلاستیک به این صورت است که باید در ابتدا طرح تابلو که می‌ تواند شامل حروف، لایت باکس یا اشکال و موارد دیگر باشد توسط‌ دستگاه لیزر برش داده شود.

بعد از اینکه حروف و اشکال به همراه لبه ها برش داده شدند باید مراحل ساخت حروف آغاز شود که این کار به صورت کاملا دستی و با استفاده از ابزارهای مربوطه و توسط حرارت شعله صورت می گیرد.

شخص حروف سازی که اقدام به تولید حروف نئون پلاستیک می‌کند در حقیقت یک هنر بزرگ در تابلو سازی را به نمایش می ‌گذارد چرا که ساخت حروف نئون پلاستیک نیازمند تجربه و صرف زمان بسیار در یادگیری خواهد داشت که این امر با مشقت بسیار حروف سازان طی سالیان متداول انجام گرفته است.

دو روش اصلی در ساخت حروف نئون پلاستیک

حروف نئون پلاستیک به دو شکل در تابلو سازی ساخته می ‌شود که هر کدام از آنها با نام متفاوتی شناخته می ‌شوند که در ادامه به آنها نیز خواهیم پرداخت.

حروف نئون پلاستیک لبه کنشکاف

حروف نئون پلاستیک لبه کنشکاف

اولین روش در ساخت حروف نئون پلاستیک به این صورت است که سطح کار کمی داخل تر از لبه حروف قرار می ‌گیرد و در حقیقت پلکسی روی حروف با فاصله ای تقریبا سه میلی متری داخل لبه قرار گرفته می شود که به این مدل از ساخت کنشکاف می گویند.

حروف نئون پلاستیک لبه هندی

اگر حروف نئون پلاستیکی را دیدید که سطح حروف روی لبه قرار گرفته است به این مدل از ساخت، حروف پلاستیک لبه هندی می ‌گوید.

طراحی تابلو نئون پلاستیک

طراحی تابلوهای تبلیغاتی یکی از عامل های بزرگ و مهم است که نهایت کار را به نمایش خواهند گذاشت لذا اگر می ‌خواهید تابلویی مناسب، شکیل، زیبا و جذب کننده داشته باشید حتما از طرح های خاص استفاده کنید تا بتوانید ماهیت شغل و‌حرفه خود را به نمایش بگذارید.

سفارش تابلو نئون پلاستیک

مراحل سفارش تابلو نئون پلاستیک به این صورت است که در مرحله اول ابعاد تابلو اندازه ‌گیری می‌ شود و بعد از آن تابلو طراحی شده و در نهایت با تایید مشتری مراحل ساخت تابلو آغاز می گردد و در آخر بعد از اتمام مراحل ساخت اقدام به نصب تابلو نئون پلاستیک می شود.

کاربرد تابلو نئون پلاستیک چیست

در آخر هم باید اشاره کنیم که تابلو نئون پلاستیک را معمولا برای تبلیغات شرکت ها، ارگانها، سردر پاساژها، تابلو مغازه و… استفاده می کنند که یکی از روش های ساخت تابلوهای تبلیغاتی کاربردی بشمار می رود.