Responsive Menu
Add more content here...

تابلو گرد دو طرفه

تابلو گرد دو طرفه یک نوع تابلو لایت باکس تبلیغاتی است.

تابلو به معنی امضاء و نشانه است که انواع مختلفی دارد و یکی از انواع آنها که خود به صدها نوع تقسیم بندی می شود تابلوهای تبلیغاتی هستند که می توان تابلوهای لایت باکس، فلکسی فیس، نئون و انواع حروف برجسته را از انواع آنها نام برد.

برخی از تابلوها هستند که قابلیت ساخت به شکل های مختلف را هم دارند که یکی از آنها تابلو لایت باکس است و یکی از انواع تابلو لایت باکس که امروزه از فروش بسیار بالایی هم برخوردار است باید به تابلو گرد دو طرفه اشاره نمود که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهیم شد.

تابلو لایت باکس گرد

تابلوهای لایت باکس در انواع مختلفی ساخته می شوند که تابلو لایت باکس گرد یکی از آنهاست.
لایت باکس به تابلو هایی گفته می شود که به صورت یک جعبه در اشکالی مانند مربع، مستطیل و انواع دیگر ساخته می شود و از داخل نور پردازی می شود.

یکی از شکل هایی که امروزه می توان با توجه به آن تابلو لایت باکس تولید کرد، دایره است که بعد از ساخت به آن تابلو لایت باکس گرد گفته می شود.

تابلوهای لایت باکس گرد با متریال هایی مانند استیل، چنلیوم، پلکسی گلاس، آهن و آلومینیوم در کارگاه های تابلو سازی ساخته می شود که ساخت آن با توجه به سفارشی است که مورد درخواست مشتری می باشد.

تابلو چلنیوم گرد، تابلو استیل گرد، تابلو فلزی گرد، تابلو نئون پلاسنیک گرد و تابلو سوئدی گرد برخی از انواع تابلو گرد بشمار می روند.

تابلو دو طرفه گرد

تابلو دو طرفه گرد آلومینیومی
یکی از متریال هایی که امروزه از اصلی ترین متریال ها در تولید تابلو لایت باکس گرد به کار می رود، آلومینیوم است که در ضخامت ها و پهناهای متفاوتی در ساخت تابلو گرد دوطرفه استفاده می شود.

بعد از اینکه تابلو لایت باکس دوطرفه با استفاده از آلومینیوم ساخته شد به آن تابلو گرد دو طرفه گفته می شود؛ در واقع این نامی است که امروزه برای شناخت این نوع از لایت باکس از مرسوم ترین نام ها بشمار می رود.

تولید تابلو گرد دو طرفه به این صورت است که یک قاب آلومینیومی به شکل گرد ساخته شده و در دو سمت آن پلکسی گلاس نصب می شود و تبلیغات مورد نظر نیز روی پلکسی به شکل برش پلکسی و یا چاپ انجام می شود.

نکته دیگر هم این است که پلکسی گلاس مورد استفاده در این مدل از تابلوها به شکل وکیوم شده یا ساده قابل نصب می باشد.

تابلو گرد ثابت

تابلو دو طرفه گرد ثابت
یکی از انواع تابلوهای گرد دو طرفه تابلو دو طرفه گرد ثابت نام دارد و همانطور که این نام برای آن استفاده می شود می توان ماهیت آن را نیز حدس زد که باید گفت این شکل از تابلو لایت باکس گرد به شکل ثابت ساخته می شود و بعد از نصب هیچ نوع حرکتی نخواهد داشت.

تابلو گردان

تابلو دو طرفه گردان
نوع دیگر تابلو دو طرفه گرد به این صورت است که یک موتور برای تابلو در نظر گرفته می شود که قابلیت چرخشی کردن و یا گرداندن تابلو را به عهده دارد.

با استفاده از موتور تابلو گردان می توان بعد از نصب تابلو و در هنگام چرخش تابلو، تبلیغات نصب شده در دو جهت تابلو را مشاهده نمود.

به این نوع از تابلو تبلیغاتی نام هایی مانند تابلو لایت باکس گردان، تابلو لایت باکس گرد، تابلو گرد گردان، تابلو چرخشی و مواردی از این دست نیز اطلاق می گردد.

متریال ساخت تابلو گرد دو طرفه

پلکسی گلاس، فریم آلومینیوم، اس ام دی و پاور از متریال های تشکیل دهنده تابلو گرد دو طرفه هستند.
همانطور که گفتیم تابلوهای گرد دو طرفه را می توان با متریال های متفاوتی تولید کرد اما هدف ما از نگارش این مطلب ساخت تابلو گرد دو طرفه آلومینیومی است که در ادامه به معرفی متریال های به کار رفته در آن خواهیم پرداخت.

آلومینیوم

از متریال های کاربردی مهم در ساخت تابلو گرد دوطرفه باید آلومینیوم را نام برد که کاربرد آن به عنوان فریم اصلی این نوع از تابلو یا همان دور تابلو است.

پلکسی گلاس

گفتیم که در دو سمت تابلو گرد دو طرفه از پلکسی گلاس استفاده می شود و کلیت و هدف استفاده از آن، تبلیغات در دو جهت تابلو می باشد.

اس ام دی

برای روشنایی تابلو لایت باکس گرد باید از اس ام دی استفاده گرد که نوع اس ام دی به کار رفته در این تابلو، اس ام دی های نواری هستند.

منبع تغذیه

برای اینکه اس ام دی های تابلو مورد روشنایی قرار گیرند باید از منبع تغذیه که با نام پاور هم شناخته می شود استفاده کرد چرا که ولتاژ مورد نیاز اس ام دی ها 12 ولت است و برای تبدیل برق 220 شهری به 12 ولت باید از منبع تغذیه استفاده کرد.

کاربرد تابلو گرد دو طرفه

تابلو گرد مغازه و تابلو گرد شرکت گردان و ثابت از کاربردهای تابلو گرد دو طرفه هستند.
تابلو گرد دو طرفه برای تبلیغات اصناف ساخته می شود که می تواند شامل شرکت ها، ارگان ها، پاساژها، مغازه ها و حتی ساختمان های مسکونی باشد که در ادامه به استفاده از آن در دو مورد محیط های پر کاربرد خواهیم پرداخت.

تابلو گرد مغازه

مغازه مکانی است که اصناف متفاوتی در آن مشغول به فعالیت و کسب درآمد هستند که تبلیغات از مهم ترین فاکتورها در راستای کسب درآمد آنها بشمار می رود.

از تبلیغاتی که امروزه مغازه داران برای مطرح شدن و معرفی خود به عموم جامعه استفاده می کنند می توان به تابلوهای گرد دو طرفه ثابت یا گردان اشاره نمود.

تابلو گرد شرکت و موسسه

تاسیس شرکت ها، موسسات مالی، درمانی، آموزشی و غیره از دیگر کسب و کارهایی هستند که نیاز مبرم به تبلیغات دارند که یک نوع از تبلیغات به روز برای آنها، استفاده از تابلو های گرد گردان و ثابت می باشد.

قیمت تابلو گرد دو طرفه

قیمت تابلو گرد دو طرفه با توجه به نوع آن محاسبه می شود.
قیمت تابلو گرد مغازه، قیمت تابلو گرد گردان و قیمت تابلو گرد ثابت از سوالاتی است که مشتریان در رابطه با تابلو گرد دو طرفه دارند که پاسخ کلی به این سوال این است که قیمت تابلو دو طرفه گرد با توجه به متریال هایی که در آن استفاده می شود در نظر گرفته می شود.

پلکسی، اس ام دی، فریم آلومینیومی و پاور از متریال های ساخت تابلو لایت باکس دو طرفه هستند که تاثیر مهمی در قیمت تابلو های گرد دوطرفه خواهند داشت.

علاوه بر متریال هایی که در تولید این شکل از تابلو استفاده می شوند، نوع پلکسی و نوع آلومینیوم هم بسیار مورد بحث است.

یه عنوان مثال می توان یک برند پلکسی گلاس را به صورت ساده و یا وکیوم در تابلو استفاده کرد که پر واضح است استفاده از پلکسی وکیوم شده قیمت تابلو را افزایش خواهد داد.

همچنین استفاده از آلومینیوم ساده نسبت به آلومینیوم قالب گیری شده نیز باعث افزایش قیمت تابلو خواهد بود.