Responsive Menu
Add more content here...

تابلو نئون فلکسی

تابلو نئون فلکسی نسل جدید تابلو نئون است که با استفاده از پلاستیک نرم ساخته می شود.

امروزه روش های بسیار زیادی در تبلیغات وجود دارند که به واسطه هر کدام از آنها می توان کسب و کارها را به دیگران و بازارهای هدفشان معرفی نمود که یکی از آنها ساخت تابلو تبلیغاتی به نام تابلو نئون فلکسی است.

تابلو نئون فلکسی یکی از جدیدترین تابلوهای تبلیغاتی است که از دستاوردهای مدرن در صنعت تابلو سازی بهرمند بوده و امروزه به عنوان یک تابلو نئون جدید برای اصناف به کار می رود.

در ادامه مطلب قصد داریم تا با توضیحاتی کامل به شناخت دقیق و کلی تابلو نئون فلکسی بپردازیم؛ لطفا با ما همراه باشید.

تابلو نئون

تابلو نئون یک تابلو تبلیغاتی است که با استفاده از لوله های شیشه ای تولید می شود.
قبل از توضیح تابلو نئون فلکسی بهتر است کمی به گذشته برگردیم و در مورد تابلو نئون به توضیحاتی کوتاه و در عین حال کلی بپردازیم؛ تابلو نئون به تابلو هایی گفته می شود که با استفاده از لوله های شیشه ای ساخته می شود و قابلیت روشنایی را هم دارد.

بیشترین کاربرد تابلو نئون شیشه ای مربوط می شود به پشت شیشه مغازه ها که البته امروزه کمتر از آن استفاده می شود چرا که با توجه به وجود تابلو های امروزی، تابلو نئون شیشه ای دارای ضعف هایی ماننده شکننده بودن، زمان بر بودن در ساخت و آلودگی صوتی می باشد.

نئون فلکسی

نئون فلکسی یک نوع ریسه ال ای دی است که با استفاده از آن تابلو نئون فلکسی ساخته می شود.
همانطور که گفتیم تابلو نئون شیشه ای دارای ضعف هایی است که مجموع تمامی آنها باعث شد تا تولید کنندگان اقدام به تولید یک متریالی کنند تا ضعف ها را به حداقل برسانند؛ لذا تولید متریالی به نام نئون فلکسی صورت پذیرفت.

تولید نئون فلکسی با استفاده از پی وی سی نرم و ریسه های اس ام دی انجام می شود و مراحل تولید آن نیز به این صورت است که ابتدا با استفاده از پی وی سی، دو قالب ساخته می شود.

بعد از ساخت قالب پی وی سی، ریسه ال ای دی درون یکی از قالب ها قرار داده می شود و در نهایت قالب دوم روی قالب ال ای دی قرار داده شده و به این صورت مراحل ساخت نئون فلکسی به اتمام می رسد.

در رابطه با رنگ های نئون فلکسی نیز باید گفت که پی وی سی ها در رنگ های متنوعی تولید می شوند که مسلما با روشنایی آنها شاهد نورپردازی مطابق با رنگ پی وی سی های نرم خواهیم بود.

در مورد ولتاژ مورد نیاز جهت روشنایی اس ام دی ها نیز باید گفت که ولتاژ این نوع از نئون، برابر با 12 ولت است که با استفاده از ترانس 12 ولت اقدام به روشنایی آنها می گردد.

ساخت تابلو نئون فلکسی

ساخت تابلو نئون فلکسی شامل طراحی و مونتاژ تابلو نئون فلکسی است.
جهت ساخت تابلو نئون فلکسی نیاز است تا مانند تابلوهای تبلیغاتی دیگر مراحلی طی شود که در ادامه به آنها اشاره خواهیم داشت.

طراحی نئون فلکسی

قبل از ساخت تابلو نئون فلکسی نیاز به طراحی آن است.
اولین قدم در تولید تابلو نئون فلکسی مربوط می شود به طراحی تابلو نئون فلکسی که البته طراحی در تولید هر نوع از تابلو های تبلیغاتی از گام های اولیه بشمار می رود.

تابلو نئون فلکسی با استفاده از نرم افزار کورل طراحی می شود چرا که این مدل از تابلو تبلیغاتی نیازمند این است که با استفاده از نرم افزارهای وکتور ساز و یا خطی طراحی شود که کورل هم یکی از آنهاست.

ریسه های نئون فلکسی در هر 2/5 سانت دارای فضایی جهت برش هستند که طراحان تابلو نئون فلکسی باید به این نکته توجه داشته باشند چرا که طراحی باید طوری انجام گیرد که در قسمت هایی که نیاز به برش است، 2/5 سانت مورد نیاز رعایت شود.

در نهایت به این مورد آگاه شدیم که شناخت فنی از ریسه های نئون فلکسی یکی از موارد مهم در طراحی آن است که طراح شرکت تابلو سازی باید به آن آگاه باشد.

مونتاژ تابلو نئون فلکسی

مونتاژ تابلو نئون فلکسی توسط تابلو سازی ها انجام می شود.
همانطور که گفتیم نئون فلکسی ها به شکل ریسه و در متراژ های مشخصی تولید می شوند که در هر 2/5 سانت از ریسه نئون فلکسی، فضایی جهت برش تعبیه شده است که تابلو سازان بتوانند با توجه به سایز تابلو اقدام به برش نئون در اتمام قسمت مشخصی از تابلو نمایند.

اما اینکه مونتاژ نئون فلکسی روی چه متریال هایی قابل اجرا است هم نکته ای قابل توضیح است که باید گفت می توان نئون فلکسی را روی زیر سازی هایی مانند پلکسی گلاس، ام دی اف، کامپوزیت، پی وی سی و بسیاری دیگر از متریال ها مونتاژ نمود.

کاربرد تابلو نئون فلکسی

تابلو نئون فلکسی در رابطه با تابلو مغازه، تابلو شرکت، تابلو پاساژ، تابلو اتاق و موارد دیگری به کار می رود.
تابلو نئون فلکسی مانند صدها مدل دیگر از تابلوهای تبلیغاتی یک نوع تابلو است که هدف از تولید و ساخت آن، تبلیغات، معرفی کسب و کارها و برند سازی می باشد که در ادامه به کاربردهای متداول آن خواهیم پرداخت.

تابلو نئون مغازه

یکی از کاربردهای تابلو نئون فلکسی برای تابلو مغازه است.
از پر مصرف ترین های ساخت تابلو نئون فلکسی باید در همین ابتدا به ساخت تابلو برای مغازه ها اشاره نمود که امر مسلم این است که هدف از تولید تابلو نئون فلکسی برای مغازه ها، تبلیغات و معرفی یک مغازه به یک جامعه هدف که مشتری نام دارد می باشد.

از تابلوهای نئون فلکسی برای مغازه ها نیز می توان به ساخت تابلو نئون فلکسی برای فست فودها، رستوران ها، کافی شاپ ها، شهر بازی ها، آبمیوه فروشی ها و انواع مشاغل دیگر اشاره نمود.

تابلو نئون شرکت

تابلو نئون فلکسی را می توان به عنوان تابلو شرکت هم استفاده کرد.
تابلو نئون فلکسی کاربرد دیگری در کسب و کارها دارد که یکی از آنها شرکت ها هستند؛ شرکت ها می توانند از تابلو نئون فلکسی برای سردر شرکت و یا محیط داخلی شرکت در رنگ های مختلف استفاده کنند.

تابلو نئون پاساژ

برای تبلیغات در پاساژها می توان از انواع تابلوهای تبلیغاتی مانند تابلو نئون فلکسی استفاده کرد.
امروزه پاساژها و مراکز خرید زیادی در سطح شهر ها احداث می شوند که داخل هر کدام از آنها تعداد زیادی مغازه، رستوران و فست فود وجود دارد.

نکته ای که باید ارتباط تابلو نئون فلکسی با پاساژ را در این مورد مثال زد این است که مکان های تجاری داخل پاساژ ها نیز می توانند از تابلو نئون فلکسی برای تبلیغات خود در رنگ های مختلف بهرمند باشند.

تابلو نئون اتاق خواب

در اتاق خواب ها امکان استفاده از تابلوهای نئون فلکسی وجود دارد.
هیچ محدودیتی در رابطه با استفاده و کاربرد تابلو نئون فلکسی وجود ندارد؛ لذا می توان یکی از کاربردهای تابلو نئون فلکسی را برای یک اتاق خواب نام برد؛ به عنوان مثال تابلو نئون چراغ خواب، تابلو نئون طرح ابر، تابلو نئون بال فرشته و دیگر اشکال می توانند از تابلو های نئون مورد استفاده در اتاق خواب ها باشند.

قیمت ساخت تابلو نئون فلکسی

برای قیمت گذاری تابلو نئون فلکسی، متراژ مصرف شده نئون فلکس محاسبه می شود.
در پایان مطلب می خواهیم به موضوع قیمت تابلو نئون فلکسی بپردازیم که یکی از عوامل مهم برای سفارش دهنگان و خریداران این مدل از تابلو می باشد.

تابلو نئون فلکسی به دو عامل مهم بستگی دارد، یکی نوع نئون فلکسی و دیگری زمینه ای که نئون فلکسی روی آن نصب می شود که مسلما هر چه نوع نئون فلکسی و متریال های زیر سازی آن مرغوب تر باشند قیمت تمام شده تابلو نئون فلکسی نیز بالاتر خواهد بود.

نکته آخر هم این است که مبنای محاسبه قیمت تابلو نئون فلکسی بر حسب متر مصرف شده نئون فلکسی خواهد بود.