Responsive Menu
Add more content here...

تابلو لایت باکس

تابلو لایت باکس یک تابلو تبلیغاتی است که از داخل نور پردازی می شود و در انواع مختلفی ساخته می شود.

تابلوهای تبلیغاتی امروزه تمامی کسب و کارها را تحت تاثیر قرار داده اند که این تاثیر گذاری در راستای بهبود و رونق بخشیدن در کسب و کارها بوده که یکی از انواع تابلوهای تبلیغاتی مربوطه، تابلو لایت باکس می باشد.

در ابتدای این مطلب بهتر است تعریفی کلی از تابلو لایت باکس داشته باشیم و بگوییم که تابلو لایت باکس به نوعی از تابلوها گفته می شود که به صورت یک باکس یا جعبه در کارگاه های تابلو سازی ساخته می شود و با استفاده از منابع نوری که عمدتا اس ام دی ها هستند به مرحله روشنایی می رسند.

در مورد نام گذاری این تابلو هم باید گفت که نام آن برگرفته از کلمه لاتین light box می باشد که معنی آن به فارسی یعنی جعبه نور.

انواع تابلو لایت باکس

انواع تابلو لایت باکس عبارتند از لایت باکس آلومینیومی، لایت باکس فریم لس، لایت باکس پارچه ای، لایت باکس اسنپ فریم، لایت باکس مگنتی، تابلو لایت باکس کریستالی، تابلو لایت باکس چلنیوم، لایت باکس چوبی، لایت باکس پلکسی، لایت باکس تبلیغاتی شهری و لایت باکس ایستاده.
تولید تابلو لایت باکس با استفاده از متریال های مختلف صورت می گیرد که عمده ترین آنها عبارتند از آلومینیوم، چوب، آهن، کامپوزیت، پلکسی گلاس و استیل که استفاده از هر کدام از آنها باعث مزیتی مهم در ساخت تابلو لایت باکس خواهد شد و آن هم تنوع در تولید تابلو لایت باکس است.

برای انتخاب تابلو لایت باکس مناسب جهت هر کسب و کاری، اطلاع و شناخت انواع تابلو لایت باکس می تواند بسیار موثر باشد که در ادامه به پر فروش ترین آنها خواهیم پرداخت.

لایت باکس آلومینیومی

تابلو لایت باکس آلومینیومی یکی از اولین مدل های تابلو لایت باکس می باشد.
همانطور که گفتیم یکی از متریال هایی که در ساخت تابلوهای لایت باکس مورد استفاده قرار می گیرد و از پرکاربردترین آنها نیز می باشد، آلومینیوم است.

استفاده از آلومینیوم در ساخت تابلو لایت باکس آلومینیومی که یکی از اولین مدل های تابلو لایت باکس نیز می باشد از متریال های اصلی آن بشمار می رود.

شکل تابلو لایت باکس آلومینیومی به این صورت است که دور آن از جنس آلومینیوم بوده و روی آن پلکسی گلاس قرار گرفته و از داخل نور پردازی شده است.

برای تبلیغات روی لایت باکس آلومینیومی هم معمولا از دو روش استفاده می شود؛ یکی چاپ استیکر و نصب آن روی لایت باکس و نوع دوم چاپ فلت بد روی پلکسی گلاس.

لایت باکس فریم لس

لایت باکس فریم لس نوع دیگر از تابلو لایت باکس است که با نگاه مستقیم به آن هیچ نوع قابی قابل مشاهده نیست.

frameless به فارسی یعنی بدون قاب که نام یکی از تابلوهای لایت باکس نیز می باشد؛ تابلو لایت باکس فریم لس با استفاده فریم های آلومینیومی تولید می شود و بعد از آن تبلیغات روی لایت باکس اعمال می شود.

منظور از فریم لس بودن این نیست که تابلو لایت باکس دارای قاب نیست، بله این نام گذاری به این دلیل است که با نگاه مستیم به لایت باکس هیچ فریمی دیده نمی شود و تنها تبلیغات روی لایت باکس قابل رویت می باشد.

فریم آلومینیومی تابلو فریم لس معمولا دارای ضخامتهایی بین 3 سانتیمتر تا 12 سانتیمتر تولید می شود و به عنوان لبه تابلو لایت باکس در نظر گرفته می شود.

چاپ روی لایت باکس فریم لس هم معمولا چاپ روی پارچه و یا پلکسی گلاس می باشد.
نور پردازی این مدل از لایت باکس هم با استفاده از اس ام دی انجام می شود که معمولا از اس ام دی های نواری و یا بلوکی استفاده می شود.

لایت باکس پارچه ای

لایت باکس فریم لس پارچه ای یک مدل تابلو لایت باکس فریم لس است که چاپ آن روی یک نوع پارچه انجام می شود.
تابلو لایت باکس پارچه ای یک نوع تابلو لایت باکس فریم لس است که دلیل نام گذاری آن این است که چاپ لایت باکس بر روی یک نوع پارچه انجام می شود و در آخر روی فریم لایت باکس نصب می شود.

لایت باکس پارچه ای یکی از جدید ترین انواع تابلو لایت باکس بشمار می رود و به غیر از نوع چاپ، تمامی متریال های بکار رفته در آن همان متریال های لایت باکس فریم لس می باشد.

لایت باکس اسنپ فریم

لایت باکس اسنپ فریم از نمونه لایت باکس هایی است که قاب آن به صورت دستی باز می شود و قابلیت تعویض چاپ راحتی را دارد.
یک مدل از تابلو لایت باکس که از ظریف ترین های این تابلو هم به حساب می آید لایت باکس اسنپ فریم نام دارد که از خصوصیات ویژه ای برخوردار می باشد.

تابلو لایت باکس اسنپ فریم با استفاده از فریم آلومینیومی ساخته می شود و تبلیغاتی که روی آن انجام می گیرد بر روی پلکسی گلاس و با درج چاپ روی استیکر و یا چاپ بک لایت روی پلکسی گلاس صورت می گیرد.

برای تغییر تبلیغات لایت باکس اسپ فریم هم تنها کافیست فریم آلومینیومی که قابلیت باز شدن از چهار گوشه را دارند باز کرده، تبلیغات را که از نوع پلکسی می باشد تعویض کرده و در آخر فریم لایت باکس را بست.

ضخامتی که این لایت باکس دارد حدود 2.5 سانتیمتر بوده و نور پردازی آن هم با استفاده از اس ام دی های ریسه ای یا خطی انجام می شود.

لایت باکس مگنتی

لایت باکس مگنتی از لایت باکس های جدید است که قاب آن خاصیت آهن ربایی را دارد.
تابلو لایت باکس مگنتی نوع دیگر از لایت باکس ها بشمار می رود که دارای ضخامت کمی است و مزیت بسیار جالبی که دارد حالت آهن ربایی و مگنتی آن است که در ادامه به طور کوتاه به آن می پردازیم.

نوع چاپ لایت باکس مگنتی بک لایت است که برای محافظت از چاپ بک لایت، روی چاپ، پلکسی گلاس شیشه ای قرار می دهند.

دور تا دور فریم لایت باکس مگنتی آهن ربا قرار دارد و در مقابل، دور پلکسی نیز یک لایه نازک از آهن قرار گرفته است که این مورد باعث قرار گرفتن پلکسی روی فریم به شکل ثابت خواهد بود.

تابلو لایت باکس کریستالی

لایت باکس کریستالی با استفاده از پلکسی گلاس ساخته می شود که چاپ آن از نوع بک لایت است.
لایت باکس کریستال یا لایت باکس کریستالی یکی دیگر از انواع تابلو باکس است که متریال های ساخت آن عبارتند از پلکسی گلاس، چاپ بک لایت، اس ام دی و منبع تغذیه.

ساخت تابلو لایت باکس کریستالی به این شکل است که از دو پلکسی به ضخامت های 6 میل و 3 میل استفاده می شود که وسط آنها چاپ بک لایت قرار می گیرد و در قسمت بالای پلکسی گلاس نیز اس ام دی نصب می شود.

برای اینکه اس ام دی های نصب شده در لایت باکس مشخص نباشد هم باید فضایی در قسمت نصب اس ام دی فراهم نمود که می توان آن را با استفاده از پلکسی گلاس مشکی ایجاد کرد که مسلما با انجام این عمل، اس ام دی قابل رویت نبوده و تنها نور آن نمایان می شود.

در رابطه با ضخامت پلکسی های مورد استفاده هم باید گفت که می توان پلکسی هایی را روی هم قرار داد که مجموع آنها با یکدیکر به اندازه ای باشد که نصب اس ام دی در لایت باکس مقدور باشد.

تابلو لایت باکس چلنیوم

تابلو لایت باکس چلنیوم یک مدل از تابلو لایت باکس است که با استفاده از چلنیوم ساخته می شود.
اکثر افراد تابلو چلنیوم را یک نوع حروف برجسته می شناسند که البته کاملا صحیح است و در حقیقت ماهیت تابلو چلنیوم یک نوع حروف برجسته است که لبه آن از نوعی رول آلومینیومی به نام چنلیوم تشکیل شده است که دلیل نام گذاری آن هم همین مورد است.

موضوع جالب اینجاست که با استفاده از رول های چنلیوم می توان تابلو لایت باکس هم تولید نمود که به آن تابلو لایت باکس چلنیوم گفته می شود.

لایت باکس چوبی

نمونه دیگر از تابلو لایت باکس مربوط می شود به لایت باکس چوبی که با استفاده از فریم چوب تولید می شود.
چوب یکی از متریال هایی است که در دنیا از کاربرد بسیاری برخوردار است که می توان از نمونه های آن به کاربرد در صنایعی مانند ساختمان سازی، مبلمان سازی، دکوراسیون و تابلو سازی اشاره نمود.

یکی از کاربردهای چوب در تابلو سازی مربوط می شود به ساخت تابلوهای لایت باکس که برخی از چوب های مورد استفاده در این رابطه عبارتند از چوب ترمووود و چوب ام دی اف.

لایت باکس پلکسی

لایت باکس پلکسی با استفاده از پلکسی گلاس ساخته می شود و قابل نور پردازی نیز می باشد.
مطمئنا یکی از متریال های پرکاربرد که تابلو سازی ها از آن در تولید تابلوهای تبلیغاتی بهره می گیرند، پلکسی گلاس است که یک مدل پلاستیک می باشد.

با استفاده از پلکسی گلاس می توان انواع تابلوها را تولید نمود که یکی از پر طرف دارترین آنها تابلو لایت باکس پلکسی گلاس است.

لایت باکس تبلیغاتی شهری

لایت باکس تبلیغاتی شهری یکی از تابلوهای لایت باکس است که به عنوان تبلیغات شهری مورد استفاده قرار می گیرد.
یکی از مدل های لایت باکس مربوط است به تابلو لایت باکس شهری و همانطور که از نامش مشخص است در سطح شهرها از آن استفاده می شود و ماهیت آن همانند دیگر لایت باکس ها مربوط می شود به تبلیغات.

تابلو لایت باکس شهری را معمولا با استفاده از متریال های کامپوزیت، آلومینیوم و آهن تولید می کنند تا در برابر شرایط مختلف جوی مقاوم باشند.

لایت باکس ایستاده

تابلو لایت باکس ایستاده از انواع تابلو لایت باکس است که به صورت ایستاده تولید می شود.
تابلوهای لایت باکس را می توان به شکل ها و در حالت های متفاوتی نصب کرد که یکی از روش های آن، ساخت تابلو لایت باکس ایستاده می باشد.

در رابطه با لایت باکس های ایستاده باید گفت که می توان تمام لایت باکس ها را به شکل ایستاده تولید نمود که لازمه این عمل، استفاده از پایه هایی مناسب در این راستا خواهد بود.

کاربرد تابلو لایت باکس

تابلوهای لایت باکس به طور معمول دو کاربرد اصلی دارند که یکی از آنها مربوط می شود به موارد تزئینی و دیگری مربوط می شود به موارد تبلیغاتی که مجددا هر کدام از آنها به زیر شاخه های مختلفی تقسیم می شوند.

به عنوان مثال کاربرد تزئینی لایت باکس مربوط می شود به مواردی مانند دکوراسیون داخلی و کاربردهای تبلیغاتی آن مربوط می شود به کاربرد لایت باکس به عنوان تابلو مغازه، تابلو شرکت، تابلو موسسات، تابلو بانک ها، تابلو متروها و دیگر موارد کاربردی و تبلیغاتی آن.

ابعاد تابلو لایت باکس

هر نوع از لایت باکس هایی که توسط مجموعه های تابلو سازی ساخته می شوند در ابعاد متفاوتی قابل تولید هستند و در حقیقت دارای محدودیت در ابعاد خواهند بود.

اما به طور کلی می توان گفت تابلو های لایت باکسی که با استفاده از پلکسی گلاس ساخته می شوند معمولا و حداکثر تا ابعاد 120*180 سانتیمتر ساخته می شوند و لایت باکس هایی که می توان تا 20 متر و یا بیشتر هم اقدام به ساخت آنها نمود تابلوهای لایت باکس پارچه ای هستند.

البته می توان تمام لایت باکس ها را بدون محدودیت در ابعاد تولید کرد، اما باید گفت که این ساخت لایت باکس در ابعادهای بزرگ باعث خواهد شد تا لایت باکس به شکل چند تکه تولید شوند.

قیمت لایت باکس

قیمت تابلو لایت باکس آخرین موردی است که آگاهی از آن موردی مهم بشمار می رود که به طور کلی باید عنوان نمود قیمت تابلوهای لایت باکس بر منای متر محیط محاسبه می شود؛ البته متریال هایی که در ساخت هر مدل از لایت باکس استفاده می شوند نیز از موارد موثر در قیمت گذاری خواهند بود.