Responsive Menu
Add more content here...

برش لیزری در تابلو سازی

برش لیزری در تابلو سازی

استفاده از برش لیزری در تابلو سازی یکی از بهترین روش هایی که می توان سرعت و کیفیت ساخت تابلو را افزایش دهد. تابلوها یک روش جهانی برای جذب توجه مخاطبان و تبلیغات یک کسب و کار یا خدمات هستند. به همین دلیل است که امروزه بسیاری از طراحان به استفاده از آن ها متوسل می شوند. برای ایجاد الگوهای اصلی و دقیق با هر پیچیدگی، در حال حاضر از لیزرهای مدرن استفاده می شود. برش لیزری در این صنعت به سفارش مشتری فرصتی برای به تبلیغ هر چه بهتر یک کسب و کار است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برش لیزری و این شیوه تابلو سازی با ما همراه باشید.

معرفی فناوری برش لیزری

فرآیند برش لیزری با ایجاد یک فایل طراحی دیجیتالی شروع می شود که شکل و ابعاد مورد نظر برش را مشخص می کند. سپس این فایل به دستگاه برش لیزری فرستاده می شود که در آنجا لیزر به سمت سطح مورد هدف قرار می گیرد. گرمای لیزر مواد را ذوب، بخار یا می سوزاند و برشی دقیق با لبه های تمیز ایجاد می کند. هنگام انتخاب بهترین روش برش لیزری برای یک کار خاص، عوامل مختلفی مانند نوع و ضخامت مواد، کیفیت برش مطلوب و سرعت تولید باید در نظر گرفته شود.

برای مثال، مواد ضخیم‌ تر ممکن است به سرعت برش آهسته ‌تری برای اطمینان از برش تمیز نیاز داشته باشند، در حالی که مواد نازک ‌تر را می‌ توان سریع ‌تر برش داد. علاوه بر این، برخی از مواد، مانند فلزات، به قدرت بیشتری برای برش نیاز خواهند داشت، در حالی که برخی دیگر، مانند پلاستیک، به قدرت کمتری نیاز دارند.

تابلو لیزری پلکسی

پلکسی که با نام اکریلیک نیز شناخته می شود، کاملا برش خورده و با لیزر حکاکی می شود. اغلب برای تابلوهای تبلیغاتی و حروف سه بعدی مورد استفاده قرار می گیرد. ویژگی اصلی پلکسی قابلیت عبور نور آن است، یک ورق شفاف تا 92 درصد نور و یک ورق رنگی بسته به رنگدانه از 0 تا 90 درصد نور را از خود عبور می دهد. تابلو لیزری پلکسی از مقاومت بالایی در برابر رطوبت برخوردار است بنابراین، این کارها را می توان در مناطق مرطوب و خارج از ساختمان استفاده کرد.

این مدل تابلو زرد نمی شود و رنگ آن در معرض اشعه ماوراء بنفش تغییر نمی دهد. این ویژگی به شما امکان می دهد، برای تابلوهای خیابانی که اغلب در معرض نور خورشید هستند، از آن استفاده کنید. پلکسی گلاس در برابر یخ زدگی مقاوم است و به راحتی می تواند دمای تا -40 درجه سانتی گراد را تحمل کند.

تابلو لیزری فلزی

تکنولوژی برش لیزری فلز شامل گرم کردن سطح در یک مکان معین بالاتر از نقطه ذوب آن است. هیچ تماس مکانیکی بین ابزار برش و سطح در حال برش وجود ندارد، که این امر امکان پردازش مواد به راحتی تغییر شکل پذیر و شکننده را فراهم می کند. برای برش فلز جهت تابلو ساخت تابلو لیزری فلزی، باید پارامترها و تنظیمات دقیقی را انجام دهید. اگرچه برش این ماده آسان است، اما در صورت بی دقتی به آن آسیب می رساند. قبل از شروع پردازش، لازم است ورق را در یک موقعیت ثابت نگه دارید. حتی کوچکترین انحراف یا جابجایی مواد می تواند منجر به آسیب به محصول شود.

تابلو لیزری چوبی

تابلو لیزری چوبی در مکان های مختلفی مانند کافه و رستوران ها مورد استفاده قرار می گیرد. برش لیزری چوب یکی از موثرترین روش ها برای ساخت تابلوهای چوبی است. به لطف استفاده از لیزر، می توانیم به دقت و سرعت برش بالایی دست پیدا کنیم. برش لیزری چوب به شما این امکان را می دهد که قطعاتی با دقت بالا، پیچیده و زیبا ایجاد کنید. برای بهترین نتیجه، استفاده از این روش بهتر است روی چوب های سخت اعمال شود. اما با داشتن مهارت های خاص و تجهیزات حرفه ای می توانید تقریباً هر نوع چوبی را با کیفیت بالا این کار را انجام دهید.

تابلو لیزری ال ای دی

استفاده از لیزر به طور قابل توجهی امکان برش متریال های مختلف را گسترش داده است. این روش پردازش چندین مزیت دارد از جمله عدم تأثیر مکانیکی روی قطعه کار، دقت بالا و سرعت تولید قطعات. کنترل کامپیوتری برش محصولات با خطوط، پیچیدگی و انجام برش با حداقل مقدار ضایعات را میسر می کند. تابلو لیزری ال ای دی نیز با این روش ساخته می شوند که فوق العاده محبوب هستند. از جمله مزیت های این مدل تابلوها می توان به نور زیاد، تنوع رنگ، تنوع در طرح و مصرف کم برق اشاره کرد.

تابلو حکاکی لیزری

این تکنیک پردازش شامل قرار گرفتن ملایم سطح کار در معرض یک پرتو لیزر سفارشی است. کل روش خودکار است، که دقت ترسیم را با کنترل دقیق ضخامت خطوط و عمق پرتو، بدون توجه به پیچیدگی کار، تضمین می کند. تابلو حکاکی لیزری طبق یک طرح مورد توافق قبلی انجام می شود، بنابراین نتیجه تا حد امکان قابل پیش بینی خواهد بود. تصویر یا متن اعمال شده با استفاده از لیزر پاک نمی شود، تحت تاثیر آب و سایر عوامل خارجی خراب نمی شود.

مزایای برش لیزری در تابلو سازی

برش لیزری که توسط تابلو سازی نماساین صورت می گیرد مزیت های مختلفی دارد که مهم ترین آن ها را معرفی می کنیم.

دقت اشکال پیچیده: حکاکی لیزری به شما امکان می دهد تا اشکال پیچیده را با دقت بالا برش دهید. پرتو لیزر متمرکز می تواند اشکال هندسی، تصاویر و نمادهای مختلف را با دقت 0.01 میلی متر برش دهد.

ضایعات را به حداقل برسانید: فناوری برش لیزری ضایعات مواد را کاهش می دهد و استفاده از منابع را بهینه می کند. این امر منجر به افزایش بهره وری اقتصادی می شود که برای صنایع کوچک و بزرگ مزیت بزرگ است.

سرعت اجرا: سرعت برش بالا به شما امکان می دهد زمان اتمام پروژه را کاهش دهید و بهره وری را بهبود بخشید.

لبه های با کیفیت بالا: این فناوری از حرارت کنترل شده برای صاف نگه داشتن لبه های کارها استفاده می کند. چنین دقتی به شما امکان می دهد بدون انجام مراحل زیاد تابلو لیزری تبلیغاتی را آماده کنید که باعث صرفه جویی در زمان می شود.

مزایای برش لیزری در تابلو سازی

نکات مهم در انتخاب دستگاه برش لیزری

هنگام انتخاب دستگاه برش لیزری در تابلو سازی که مناسب و باکیفیت باشد باید عوامل زیادی را در نظر گرفت. موادی که باید برش داده شوند مهم ترین موردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. ضخامت و اندازه مواد، محدودیت های بودجه و همچنین دقت مورد نیاز برش دیگر عوامل مهم در این زمینه هستند. شما باید مدل‌ های مختلف دستگاه ها، قدرت و ویژگی ‌های نرم‌ افزاری آن ها را ارزیابی کرده و سپس مشخص کنید کدام دستگاه با نیازهای فناوری شما مطابقت دارد.

در آخر

برش لیزری شیوه ایجاد و نوآوری بسیاری از صنایع را متحول کرده است و روشی سریع، دقیق و کارآمد برای برش طیف گسترده ای از مواد ارائه می دهد. برش لیزری در تابلو سازی نیز کارایی دارد و از آن برای ساخت تابلوهای مختلف استفاده می کنند. تابلوهایی که از این طریق برش خورده اند دارای ظرافت و زیبایی خاصی هستند. مبلغ ساخت این نوع کارها نیز با توجه به متریال های مورد استفاده و ابعاد مدنظر تعیین می شود. تابلو سازی نماساین این کارها را با مقرون به صرفه ترین قیمت و بالاترین کیفیت برای متقاضیان تولید می کند.