Responsive Menu
Add more content here...

انواع لبه چنلیوم (لترمکس، پانچ، سایت لایت، سنتی)

انواع رول چنلیوم

چنلیوم یک نوع آلومینیوم است که در ساخت حروف برجسته ای به نام چنلیوم که امروزه اکثر افراد آن را با نام تابلو چلنیوم می شناسند به کار می رود.

توصیف ظاهری حروف چلنیوم به این صورت است که روی آن از جنس پلاستیک است و کنار یا همان لبه حروف از چنلیوم تشکیل شدهاست.

در این مطلب می خواهیم به توضیحات کاملی از انواع لبه چنلیوم بپردازیم؛ لذا اگر شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع لبه چنلیوم هستید تا انتها ما را یاری کنید.

لبه چنلیوم ساده

رول چنلیوم ساده

اگر به حروف های چنلیوم دقت کرده باشید حتما دیده‌اید که کناره های حروف از یک نوع آلومینیم ساخته شده است که کاملا یکدست و صاف هستند که در دو نوع براق و مات دیده می‌شوند؛ این نوع از لبه چنلیوم ساده می‌ باشد.

لبه چنلیوم لترمکس

لبه چنلیوم لترمکس

یک روش از تولید رول های چنلیوم به این صورت است که وسط لبه چنلیوم یک فضایی تعبیه می شود که از جنس پلاستیک نرم بوده و دلیلاین امر عبور دادن نور از کنار حروف چنلیوم است.

پلاستیک که نرمی که روی لبه قرار می‌گیرد در رنگ های مختلفی تولید می شود و مسلما با روشن شدن حروف چلنیوم شاهد نور پردازیم مطابق با رنگ پلاستیک قرار گرفته روی لبه خواهیم بود.

لبه چنلیوم پانچ

لبه چنلیوم پانچ

بعد از ورود لبه های لترمکس به صنعت تابلو سازی ایران، تولید کنندگان ایده‌ جدید و مدرنی را به وجود آوردند که آن هم پانچ کردن لبه چنلیوم بود.

پانچ هایی که روی لبه چنلیوم قرار دارند به شکل دایره و ستاره هستند و همان کاری را انجام می دهند که پلاستیک لتر مکس آن را انجام می‌دهد، با این تفاوت که در لبه لترمکس نور از یک سطح ممتد پلاستیکی عبور می کند و در لبه پانچ نور از اشکال دایره و ستاره عبور داده می شود.

لبه چنلیوم ساید لایت

لبه چنلیوم ساید لایت

ساید لایت در چنلیوم یک نوع پانچ است و تفاوتی که با پانچ دایره یا ستاره دارد این است که لبه های ساید لایت پانچ هایی به شکل مستطیل دارند.

در واقع ساید لایت یک نوع نام مستعار است که تولید کنندگان روی لبه چنلیوم قرار داده اند و در کل تفاوت آن در شکل پانچ می باشد.

لبه چنلیوم سوپر ساید لایت

لبه چنلیوم سوپر ساید لایت

بعد از لبه ساید لایت لبه مدرن تری وارد بازار تابلو سازی شد که به آن لبه سوپر ساید لایت گفته می‌شود.

شناختی که تابلو سازان و برخی از مشتریان با لبه سوپر ساید لایت دارند این طور خلاصه می‌شود که روی لبه های سوپر ساید لایت دو نوع پانچ وجود دارد که یکی پانچ مستطیل و دیگری پانچ داره است.

البته باید گفت که لبه های سوپر سایت لایت می‌توانند تلفیقی از پانچ مستطیل، دایره و ستاره را داشته باشند.

لبه چنلیوم سنتی

لبه چنلیوم سنتی

امروزه نوع دیگری از انواع لبه چنلیوم را در صنعت تابلو سازی مشاهده می‌کنیم که طرح های تذهیب و سنتی همراه با تلفیقی از اشکال مختلف روی آنها وجود دارد که به این نوع از لبه، لبه چنلیوم سنتی گفته می شود.

ایجاد پانچ های سنتی روی لبه چلنیوم هم بیشتر مربوط به کشورهایی مانند ایران، عراق، عمان، ایتالیا و دیگر کشورهای قدمت دار همراه با تمدنی کهن و دیرینه.

قیمت انواع لبه چنلیوم

قیمت انواع لبه چنلیوم

تا این بخش از مطلب با انواع لبه چلنیوم آشنا شدیم؛ اما یک نکته است که این موضوع را تکمیل تر خواهد کرد و آن هم قیمت گذاری روی لبه های چنلیوم است.

به طور کلی قیمت لبه های اعلام شده در این مطلب از بیشترین قیمت تا کمترین به صورت زیر است:

بیشترین قیمت لبه چلنیوم مربوط می‌شود به لبه لترمکس و گزینه دوم لبه سوپر سایت لایت و سنتی؛ گزینه سوم لبه چنلیوم پانچ و در آخر هم ارزان ترین قیمت تعلق می‌گیرد به لبه چلنیوم ساده.

مورد دیگر در قیمت گذاری هم مربوط می‌شود به رنگ لبه که ارزان ترین آنها رنگ نقره ای است و بعد از آن رنگ های طلایی، مشکی، سفید، زرد، قرمز، سرمه ای و غیره در یک رنج قیمتی قرار می‌گیرند.

سفارش و خرید لبه چنلیوم

با مطالعه این مطلب به این موضوع رسیدیم که لبه های چنلیوم انواع مختلفی دارند که باید اشاره کنیم هر کدام از این لبه ها می توانند ظاهر حروف چلنیوم ساخته شده را با دیگری متفاوت کنند.